گود زورخانه  و مرام پهلوانی در دوران دفاع مقدس و ادوار مختلف اثرگذار بوده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و روزخانه‌های کشور در پنجمین سالگرد پهلوان ناجی حسین ابرهیمیان همزمان با هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در زورخانه شهید جبرئیل آمل گفت: پهلوانی نه به زور و بازو بلکه به ایثار و گذشت است و امنیت امروز کشور مدیون پهلوانان مدافع حرم و وطن است.

وی با بیان این که امروز در جامعه نیاز به فرهنگ پهلوانی داریم افزود: در دوران دفاع مقدس و ادوار مختلف، این گود زورخانه اثرگذار بوده است.

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: معنی پهلوانی از سوی پهلوان مرحوم سید حسین ابراهیمیان معنا شده است که به جد خود اقتدا کرد و ضرورت دارد قدردان ایثار و فداکاری جوانانی همچون این عزیز باشیم.

جوهری با اشاره به اینکه صداقت، ایثار و گذشت از مرام پهلوانی است گفت: باید قدر شناس ایثار و از خود گذشتگی باشیم. قدر شناس پهلوانان مان باشیم تا مرام و مسلک پهلوانی همچون گذشته و امروز در جامه جاری و ساری باشد.

در این مراسم از تندیس حسین ابراهیمیان پهلوان ناجی رونمایی شد؛ که قرار است با موافقت استاندار مازندران در ساحل ایزد شهر و محل عروجش نصب شود.

در تقویم کشور ۲۰ تیر به دلیل ارج نهادن به اقدام پهلوان ناجی، سید حسین ابراهیمیان جوانمرد آملی که در نجات جان یک غریق در دریا خود جانش را ایثار کرد؛ بعنوان روز نجات غریق نام گذاری شد.

انتهای پیام/آ

گشترش فرهنگ زورخانه‌ای در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.